Zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami. Mamy nadzieję, że większość wątpliwości zostanie wyjaśniona. W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaku mailowego lub telefonicznego.
1. Jaka jest różnica pomiędzy obozem/kolonią a usługą turystyczną ?
Zorganizowany wypoczynek dla dzieci/młodzieży w formie obozu/kolonii jest imprezą turystyczną przed którą stawiane są większe wymagania niż określone ustawą o usługach turystycznych. W zakres naszych usług wchodzi zakwaterowanie, wyżywienie i transport, ale także program dydaktyczno-rekreacyjny realizowany przez wykwalifikowaną kadrę wychowawców i instruktorów. O ile świadczenia materialne winny być bezwzględnie zrealizowane w umówionej ilości i jakości, to realizacja programu dydaktyczno-rekreacyjnego uzależniona jest od bieżących warunków pogodowych, liczebności dzieci w danym wieku i ich zainteresowań, czy też stanu zdrowia dzieci. Wszystkie działania, jakie podejmujemy podlegają ocenie przede wszystkim pod kątem bezpieczeństa i zdrowia uczestników.
2. Do czego służy Karta Kwalifikacyjna Uczestnika i co z nią zrobić ?
Karta Uczestnika jest podstawowym źrodłem informacji o młodym człowieku.Zachęcamy do dokładnego wypełnienia (w ten sposób prygotowujemy się do poznania naszych podopiecznych). Jest to najważniejszy dokument, który w oryginale powinien być dostarczony listem na podany adres w przeciągu 14 dni od otrzymania umowy. Karta może zostać przesłana na maila biuro@promyk.net.pl , jednak w tym wypadku musi być dostarczona w oryginale najpóźniej w dniu wyjazdu na obóz/kolonię.
3. Co mam zrobić z Umową i Warunkami Uczestnictwa ?
W świetle prawa firma, która organizuje obozy i kolonie powinna posiadać licencję turystyczną. W związku z tym wszyscy klienci, którzy chcą wysłać swoje dzieci na wypoczynek letni lub zimowy powinni podpisywać Umowy- Zgłoszenie oraz Warunki Uczestnictwa. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tymi dokumentami (dostarczamy je drogą mailową). Zawierając Umowę akceptują Państwo jednocześnie Warunki Uczestnictwa. Umowę należy podpisaną przesłać na maila biuro@promyk.net.pl .
Wszystkie organizowane przez nas imprezy wypoczynkowe są zarejestrowane w Kuratorium Oświaty. Informacja jest dostępna na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej w Bazie Wypoczynku.
4. Jakie ubezpieczenie obejmuje cena imprezy ?
Oferowane w ramach kolonii ubezpieczenie NNW obejmuje zakres podstawowy odpowiedzialności towarzystwa GENERALI lub innych towarzystw - szczegóły w ofercie konkretnej imprezy. Wyciągi z warunków ubezpieczenia zamieszczone są na na naszej witrynie internetowej w zakładce Dokumenty. W przypadku uprawiania sportów uznawanych powszechnie za urazowe (narciarstwo, jeździectwo, alpinizm) zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia w biurze lub we własnym zakresie. W cenie imprezy nie jest zawarte ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy, które stanowi zabezpieczenie przed finansowymi konsekwencjami zdarzeń losowych czy chorób uniemożliwiających wyjazd. Zalecamy zawarcie takiego ubezpieczenia.
5 Gdzie znajdę informację na temat miejsca i godziny wyjazdu ?
Dokładne informacje odnośnie miejsca zbiórki oraz godziny odjazdu wysyłamy do każdego klienta na adres mailowy podany przy rezerwacji najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem imprezy. Odpowiednie informacje umieszczamy też na naszej stronie www.promyk.net.pl w zakładce Aktualności. Prosimy o punktualne stawienie się na miejsce zbiórki lub na podaną godzinę z godnie z programem imprezy w przypadku imprez z dojazdem własnym.
Ze względu na obowiązujący czas pracy kierowców autokary odjeżdżają niezwłocznie po sprawdzeniu listy obecności i spakowaniu bagaży. Podczas przejazdów, w niezbędnych, określonych przepisami odstępach czasu organizujemy postoje w miejscach w których istnieje możliwość skorzystania z toalety i nabycia napojów i prostych posiłków.
6. Co się stanie jeżeli spóźnię się na zbiórkę ?
Jeżeli jakaś nieoczekiwana sytuacja spowoduje to,że nie zdążą Państwo na wyznaczoną godzinę, prosimy o natychmiastowy telefon pod numer 502 287 302. Z naszej strony również nastąpi próba kontaktu pod numer telefonu wskazany w formularzu rezerwacyjnym. Jeżeli nie otrzymamy żadnej informacji z Państwa strony oraz nikt nie odezwie się , pomimo próby kontaktu z naszej strony, to autokar odjedzie. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności za sytuacje spowodowane działaniem lub zaniechaniem klienta.
7. W ciągu jakiego czasu autokar odjeżdża z miejsca zbiórki ?
To w jakim czasie będzie odjazd uzależnione jest od wielu czynników jak np. kontrola policji, pakowanie bagaży czy oczekiwanie na spóźnione dzieci.
8. O której godzinie dzieci wrócą z obozu/kolonii ?
Informacje o godzinie i miejscu powrotu z placówki wypoczynku przesyłamy na maila w Informacji Przedwyjazdowej oraz zamieszczamy na naszej stronie www.promyk.net.pl w zakładce Aktualności. Z uwagi na to ,że podróż uzależniona jest od wielu czynników np. warunków na drodze, samopoczucia podróżujących, ewentualnych awarii, kontroli itp. czas podróży może ulec zmianie. W takim wypadku staramy się na bieżąco umieszczać aktualną sytuację na naszym fun pageu www.facebook.com/aktywnie .
9. Jak liczne będę grupy na obozie/kolonii ?
Grupy z reguły liczą 12-15 osób. Czasami z uwagi na wyraźne życzenie dzieci ilość ta może wzrosnąć lub zmniejszyć się z uwagi na preferencje dzieci (oraz rodziców) względem swoich kolegów i koleżanek. Nieraz łączymy dwie grupy, ale w takim wypadku jest dwóch wychowawców. Do grup z młodszymi dziećmi często dołączamy pomocnika (osobę z Młodej kadry, która pomaga w opiece i tym samym zdobywa doświadczenie).
10. Ile pieniędzy mam dać dziecku ?
Podstawowa zasada przy dawaniu pieniędzy dziecku wyjeżdżającemu na obóz/kolonie brzmi: nie przesadzać ! Oczywiście jest to sprawa indywidualna , ale z naszego doświadczenia wynika, że wystarczy 10 - 15 zł. na dzień pobytu w zupełności wystarcza. Młodszym dzieciom najlepiej włożyć rozmienione pieniądze do podpisanej koperty i przekazać opiekunom w trakcie zbiórki przy autokarze. Nie bierzemy odpowiedzialności za pieniądze nie zdeponowane u wychowawców !
11. Czy posiłki na obozie/kolonii są odpowiednio urozmaicone i wystarczająco syte.
Wyżywienie na placówkach wypoczynku odbywa się według norm i wytycznych do żywienia dzieci i młodzieży (każdego roku w Ośrodkach Wypoczynkowych są kontrole) Wiemy, że każdy ma swoje upodobania i przyzwyczajenia, od których menu na obozie/kolonii może znacznie odbiegać.Z naszego doświadczenia wynika też to ,że rodzice zaopatrują swoje dzieci w różnego typu przekąski oraz słodycze i dzieci na obozie zamiast zjadać posiłki, objadają się przekąskami. Na ogół wszyscy dostają takie same porcje, więc jeżeli to okaże się nie wystarczające (wiadomo ,że 16-latek zje więcej niż 7-latek) należy to zgłosić wychowawcy lub kierownikowi placówki wypoczynku. W opisie każdej imprezy podajemy zawsze pierwszy i ostatni posiłek jaki zawarty jest w cenie imprezy. Z reguły każda impreza zaczyna się obiadem/obiadokolacją i kończy śniadaniem a na drogę powrotną dzieci otrzymują suchy prowiant. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że większość dzieci nie zjada zarówno prowianu otrzymanego od rodziców jak i tego, który otrzymują na drogę powrotną.
12. Jaki jest program na obozie/kolonii ?
Nasze programy tworzymy dla tych, którzy lubią aktywny wypoczynek i dobrą zabawę, Satramy się zorganizować czas w taki sposób aby nie było czasu na nudę !
13. Czy opiekunowie mają odpowiednie kwalifikacje ?
Tak, wszystkie osoby , które zatrudniamy mają odpowiednie kwalifikacje. Jednak największym atutem naszej kadry jest pasja i zamiłowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą.
14. Czy dziecko powinoo zabrać ze sobą jakieś specjalne ubranie, obuwie ?
Na zwykłych, rekreacyjnych obozach i koloniach nie jest wymagany szczególny strój czy wyposażenie. Odzież powinna być wygodna, najlepiej w typie sportowym, w ilości pozwalającej uczestnikowi zapakować się jedną torbę podróżną. Przykładowa lista rzeczy do zabrania jest zamieszczona na naszej stronie w zakładce Co spakować Na imprezach turystyki kwalifikowanej wymagane jest dodatkowe wyposażenie i ubiór - wszystkie informacje przesyłamy w Informacji przedwyjazdowej oraz zamieszczamy na stronie w zakładce Dokumenty,
15. Gdzie i kiedy zgłosić ,że dziecko chce być zakwaterowane z koleżankami/kolegami ?
Najlepiej aby dziecko samo zgłosiło chęć zakwaterowania z koleżanką /kolegą w trakcie przydzielania pokoi. Oczywiście nie ma pokoi koedukacyjnych. Zakwaterowanie dzieci w pokojach odbywa się wg kryterium płci, wieku oraz przede wszystkim życzeń dzieci, które niekiedy zapisują się na imprezy z przyjaciółmi, z którymi chcą razem mieszkać. Z tych też względów zastrzegamy sobie możliwość zwiększania bądź zmniejszania liczby łóżek w pokojach (w granicach dopuszczalnych norm) ze względu na wiek, płeć dzieci oraz ich przyjaźnie lub antypatie.
16. Co się dzieje w wypadku, kiedy dziecko zgubi pieniądze lub inne rzeczy ?
W pierwszej kolejności należy jak najszybciej zgłosić to wychowawcy. Kadra podejmie odpowiednie przedsięwzięcia w celu odnalezienia zguby. Większość rzeczy na ogół zostaje odnaleziona. Natomiast nie ponosimy odpowiedzialności za pieniądze i rzeczy nie przekazane do depozytu. Odradzamy zabieranie na imprezy jakiegokolwiek sprzętu elektronicznego, przedmiotów wartościowych oraz większych sum pieniędzy, a jeśli już się to zdarzy, prosimy o przekazanie ich do depozytu.
17. Jaką opieką otoczone są dzieci w wypadku zachorowania, nagłego pogorszenia zdrowia lub wypadku ?
Dzieci przebywające na obozie/kolonii korzystają ze świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach ogólnych. W razie zachorowania, nagłego pogorszenia stanu zdrowia lub urazu zapewniamy dziecku jak najszybszy dostęp do właściwych świadczeń opieki zdrowotnej, udzielanych odpowiednio do stanu zdrowia dziecka. . Po wstępnej ocenie danego przypadku udzielana jest odpowiednia pomoc oraz kierownik lub wychowawca zawiadamia rodziców . Bardzo prosimy o wyrozumiałość, gdyż na ogół w takich wypadkach rodzice kierują się dobrem tylko swojego dziecka, zaś my mamy obowiązek zapewnić bezpieczeństwo całej grupie.Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności za życie i zdrowie powierzonych naszej opiece dzieci, a troska o pełne bezpieczeństwo naszych podopiecznych jest priorytetem wszelkich działań, które podejmujemy.
18. Nie mamy pewności czy nasze dziecko się zaaklimatyzuje i nie będzie sprawiało problemów. Jak rozwiązują Państwo tego typu problemy ?
Zazwyczaj dzieci wyjeżdżając na kolonie poznają wielu nowych rówieśników i nieznaną sobie kadrę. Nasi wychowawcy dokładają wszelkich starań, aby aklimatyzacja dzieci przebiegła w łatwy i szybki sposób. Bywa jednak, że wymaga to kilku dni czasu, dzieci mają swoje doświadczenia i charaktery, które musimy poznać i niekiedy pogodzić. Liczymy na Państwa współpracę przy rozwiązywaniu problemów, które zawsze mogą się pojawić, zwłaszcza w tak delikatnej materii jak kontakty między rówieśnikami. W razie potrzeby kontaktujemy się telefonicznie z rodzicami uczestników i staramy się wspólnie znaleźć rozwiązanie trudnych sytuacji.
19. Czy w razie potrzeby nasze dziecko będzie miało możliwość skontaktowania się z nami ?
Wszystkie informacje odnośnie kontaktu z dzieckiem zostały umieszczone na naszej stronie w zakładce Kontakt z dzieckiem . Prosimy jednak o uczulenie dzieci, że powinny zgłaszać wychowawcom niezwłocznie każdy problem i kłopot z jakim zetknęły się na imprezie. Z doświadczenia wiemy, że 99% problemów można natychmiast na miejscu rozwiązać. Przekazywanie informacji do wychowawcy za pośrednictwem domu rodzinnego i biura zamiast bezpośrednio niepotrzebnie wydłuża czas działania, aczkolwiek oczywiście zawsze mogą Państwo zwrócić się do biura w dowolnej sprawie. W szczególności prosimy też Państwa o doradzenie dzieciom, aby nie ukrywały żadnych dolegliwości zdrowotnych lub innych trudnych sytuacji, jeśli takie się zdarzą, tylko niezwłocznie zgłaszały je wychowawcom.
20. Jakie zasady panują w trakcie kąpieli oraz zajęć prowadzonych na wodzie ?
Kąpiel odbywa się w wyznaczonym miejscu pod okiem ratownika i wychowawcy (większość osób z naszej kadry posiada uprawnienia ratownika WOPR). Przed kąpielą jest zbiórka oraz przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania w wodzie. W trakcie kąpieli grupa jest dozorowana bezpośrednio przez ratownika oraz wychowawców. Po wyjściu z wody odbywa się zbiórka i liczenie i dopiero wówczas dzieci korzystają z plażowania lub idą do pokoi, aby się przebrać.
Jeżeli chodzi o zajęcia prowadzone na wodzie takie jak: żeglarstwo, windsurfing, kajakarstwo itp., to są one prowadzone przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami. Wszystkie dzieci mają założone kamizelki (na zajęciach z windsurfingu również pianki) i są asekurowane z lądu oraz z wody (instruktorzy i ratownicy przebywający na pontonach). Dzieci są każdorazowo liczone, zarówno przed jak i po zajęciach. Na początku omawiamy cel i zakres określonych zajęć. Na końcu - zadania zostają oceniane i punktowane. Taka forma sprzyja kształtowaniu pozytywnych postaw oraz współpracy w grupach.
21. Gdzie znajdę zdjęcia wykonane na obozie?
W miarę możliwości staramy się codziennie zamieszczać zdjęcia z poszczególnych dni na naszym Fan Page`u . Natomiast cała relacja zdjęciowa zostaje zamieszczona na naszej stronie w Strefie Relacji po zakończonych obozach, kiedy zbierzemy wszystkie zdjęcia. Dokładamy wszelkie starania aby , w miarę możliwości, było to w jak najkrótszym czasie. Każdorazowo informujemy o zamieszczeniu albumu na naszym Fan Page`u .
22. Z jaką intensywnością odbywać się będą zajęcia nauki jazdy na nartach i snowboardzie? Czy w cenę wyjazdu wliczone są dojazdy do wyciągów narciarskich?
Imprezy narciarskie i snowboardowe mają charakter rekreacyjny, nie zaś ściśle szkoleniowy. Obecni na tych imprezach instruktorzy narciarscy przeprowadzają oczywiście zajęcia szkoleniowe na poziomie amatorskim - od nauki dla początkujących po doskonalenie jazdy. Ze względu na różny stopień umiejętności uczestników zimowisk zajęcia odbywają się w podgrupach po 1-2 godz., po czym następuje jazda samodzielna pod opieką wychowawców, zawsze przebywających na stoku z dziećmi. Planowany czas pobytu na stoku narciarskim wynosi ok. 5 godzin. W programie przewidziana jest też jazda po zmroku pod opieką kadry jeżdżącej na nartach i snowboardzie. Jeśli warunki pogodowe nie pozwalają uprawiać sportów zimowych proponujemy uczestnikom zastępczy program turystyczny.
23. Czy przed wyjazdem organizowane jest spotkanie informacyjne dla rodziców ?
Niestety organizowanie takich spotkań nie jest obecnie przydatne. Na kolonie poprzez internet zapisywane są dzieci z różnych miast i miejscowości i trudno oczekiwać, aby rodzice przyjeżdżali z daleka na spotkanie. Dokładamy więc wszelkich starań, aby wszystkie istotne informacje na temat imprezy znalazły się w opisie oraz niniejszym Poradniku, a na dodatkowe pytania z chęcią odpowiemy telefonicznie lub mailowo.
24. Co się stanie jeżeli zmuszeni będziemy zrezygnować z wyjazdu naszego dziecka na obóz/kolonię ?
Jeśli na skutek zdarzenia losowego lub Państwa decyzji koniecznym staje się rezygnacja z wyjazdu możecie Państwo rozwiązać umowę z Promyk Sport&Relax. Wiąże się to niestety z potrąceniami określonymi w Warunkach uczestnictwa. Do potrąceń nie dojdzie, jeśli wskażą Państwo uczestnika zastępczego, lub jeśli nam uda się sprzedać to zwolnione miejsce. W przypadku rezygnacji w ostatniej chwili zawsze staramy się zwrócić jak największą kwotę, jaka wynika z niewykorzystanych i nieutraconych świadczeń (np. tzw. wsad do kotła, bilety wstępu, karnety itp.). Każdy przypadek ropatrujemy indywisualnie w zależności od towarzyszących okoliczności oraz od czasu pozostałego do wyjazdu. Można także wykupić dodatkowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które gwarantuje w przypadkach losowych zwrot większości (80%) wpłaconych pieniędzy.
25. Czy za zakupiony obóz/kolonię otrzymam fakturę?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami podatnicy, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych, nie mają obowiązku wystawiania faktury. Dokument można uzyskać na życzenie. Jeżeli Państwo zwrócą się z prośbą o wystawienie faktury za kolonie, np. dla zakładu pracy, prosimy o maila na adres biuro@promyk.net.pl zawierającego dane nabywcy (zakład pracy, zakupujący lub np. uczestnik) oraz żądaną treść (jeżeli zakład pracy oczekuje konkretnych zapisów). Na ogół rachunek wystawiamy po wykonaniu usługi. Jednocześnie informujemy, że fakturę dokumentującą wykonanie usługi turystycznej wystawiamy nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wyświadczono usługę. Jeżeli życzą sobie Państwo fakturę za wpłaconą zaliczkę przed wykonaniem usługi, rachunek wystawiamy nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymaliśmy całość lub część zapłaty. Informujemy, że fakturę możemy wystawić przed tym terminem, jednak należy pamiętać, że nie możemy wystawić wcześniej rachunku niż 30 dni przed wykonaniem usługi lub otrzymaniem zaliczki.